همایش هنر مقاومت با معرفی برگزیدگان پایان یافت
آئین اختتامیه نخستین همایش هنر مقاومت هنرستان‌های هنرهای زببا سراسر کشور با حضور معاون هنری وزیر ارشاد و معرفی برگزیدگان در تالار هلال احمر یزد برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، در این مراسم که معاون حقوقی و مجلس وزارت ارشاد و جمعی از هنرمندان از جمله محمدعلی کشاورز، داود رشیدی، ایرج راد و حمید مظفری در آن حضور داشتند

آئین اختتامیه نخستین همایش هنر مقاومت هنرستان‌های هنرهای زببا سراسر کشور با حضور معاون هنری وزیر ارشاد و معرفی برگزیدگان در تالار هلال احمر یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، در این مراسم که معاون حقوقی و مجلس وزارت ارشاد و جمعی از هنرمندان از جمله محمدعلی کشاورز، داود رشیدی، ایرج راد و حمید مظفری در آن حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین صدوقی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و احمد حمدان مسئول اطلاع رسانی و تبلیغات حماس در تهران درباره مقاومت سخنرانی کردند.

سپس محمود شالویی، مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های هنری، با تاکید بر رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت های فاخر و ارزشی، موضوع مقاومت را از مهمترین موضوعاتی خواند که در عرصه هنری می توان به آن پرداخت و ظرفیت هنر مقاومت را افزایش داد.

وی با اشاره به فعالیت 40 هنرستان هنرهای زیبا در رشته های موسیقی، نمایش و هنرهای تجسمی گفت: از سال آینده هنرستان هنرهای زیبا گسترش می یابد و بنا داریم در هر استان یک هنرستان برای دختران و یک هنرستان برای پسران ایجاد کنیم. همچنین هنرستان های غیرانتفاعی هنرهای زیبا نیز از سال آینده تاسیس می شود و بخش خصوصی در کنار بخش دولتی فعالیت خواهد کرد.
در پایان این مراسم با معرفی برگزیدگان رشته های نمایش و تجسمی همایش هنر مقاومت

جوایزی به آنان اهدا شد. در بخش بازیگری هنرستان پسران، مجید صلوایی، جابر رمضانی و علیرضا عباسی بازیگران نمایش "تولد یک نمایشنامه" از قم برگزیده شدند و در بخش هنرستان دختران شیدا زارع برای بازی در نمایش "روز موعود" از تبریز اول شد.

در بخش بهترین نمایش "تولد یک نمایشنامه" اول شد، "بدون جنگ" از تبریز و "اصلاح خونین" از اصفهان به طور مشترک دوم شدند و جایزه سوم به "مکاشفه یوحنا" از کرمان رسید. برگزیدگان این بخش جوایز خود را از دست دکتر ایمانی خوشخو معاون هنری وزیر ارشاد، محمدعلی کشاورز، داود رشیدی، ایرج راد و حمید مظفری دریافت کردند.

در بخش هنرهای تجسمی در رشته نقاشی صادق منیری اول شد و نجمه بربند و آتنا رستگار به طور مشترک دوم شدند و مژگان ماجدین جایزه سوم را گرفت، همچنین از شهریار پورمند تقدیر شد. در رشته تصویرسازی ریحانه علیزاده ربیعی برگزیده شد و نگار دهقان حسین آبادی مورد تقدیر قرار گرفت.

جواد انصاری، فرزین راه نشین و منیژه میرمحمدی در رشته عکاسی مورد تقدیر قرار گرفتند و در رشته کاریکاتور از احسان کرد بهمنی قدردانی شد. جایزه اول رشته پوستر را رحمان پوروطن و حسین صبور به طور مشترک گرفتند و زهرا احمدزاده و پیمان بخشی به طور مشترک دوم شدند و جایزه سوم به عبدالرضا محفوظی نژاد رسید.

همچنین تندیس همایش هنر مقاومت به احمد حمدان مسئول اطلاع رسانی و تبلیغات حماس در تهران و حجت الاسلام والمسلمین صدوقی امام جمعه یزد اهدا شد. اجرای نمایش گروه لبنان و نمایش هایی از هنرستان های هنرهای زیبا و سرود گروه آباده از دیگر برنامه های اختتامیه همایش بود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا